Before Sunrise


Her til eftermiddag gjorde jeg noget helt uvant for en hverdagseftermiddag; Jeg satte mig ned i sofaen med en kande the, satte en DVD på og smed benene op. Luksus! Min søde kollega Ane-Sophie har lånt mig de to romantiske nyklassikere Before Sunrise (1995) og Before Sunset (2005), som  jeg af helt uransagelig årsager aldrig har fået set til trods for fantastiske anmeldelser og venindeanbefalinger.
Jeg er netop blevet færdig med Before Sunrise, og er helt solgt! Super velspillet, underfundig, sød og virkelighedtro film, der virkelig har fået mig i rejsehumør og ungdommelig carpe diem-stemning. Dejligt med en film der tager sig tid til at skildre rigtige samtaler mellem ægte karakterer, uden hverken fancy rekvisitter, smart-i-en-fart klipning og pumpet soundtrack. Thumbs up til Ethan Hawke og Julie Delpy!




This afternoon I sat down and watched Before Sunrise for the very first time. Amazing, sweet and beautifully acted film!

Leave a Reply

